söndag, mars 19, 2006

Webbomedia flyttar hemifrån

Blogger börjar kännas ganska begränsande, mest saknas kategorier och automatiska pingar. Dessutom går det bitvis väldigt segt. Så i dag gjorde jag slag i saken. Efter att ha kollat runt på billiga webbhotell som Web10, B-one och Surftown valde jag till sist att teckna mig för ett år på Oderland. Alla de billigaste hotellen har fått mer eller mindre dåligt omdömen på IDG:s forum och Cint. I och för sig kanske inte så konstigt. Vad kan man förvänta sig för en tia i månaden. Att sen B-One fick omdömet bästa budgethotell av Internetworld övertygar inte mig. Oderland kostar två tior i månaden, men har fått bra betyg på Cint. Jag har tittat på dem tidigare och chattat lite med deras support. De verkar kunniga. Nu saknas bara kontoinformationen, sen ska jag ge mig på att installera Wordpress och flytta bloggen till nya domänen webbomedia.com. Apropå webbhotell så kan jag rekommendera Geekisp för den som vill ha ett bra hotell för att utveckling och inte vill sitta fast i ett avtal på ett år. De har bland annat stöd för Ruby On Rails, för den som vill hänga på web 2.0-trenderna. Andra bloggar om:

0 Comments:

Skicka en kommentar

Links to this post:

Skapa en länk

<< Home